Powered by Jasper Roberts - Blog

11/02/2012

Coq au vin










Coq au vin to prawdziwa klasyka kuchni francuskiej. Pomimo tego, co sugeruje nazwa, najczęściej do tej potrawy wykorzystuje się (o wiele powszechniejszą) kurę. Ja jednak użyłam pięknego, dużego koguta - wypatrzyłam go w sklepie i od razu pomyślałam "Coq au vin!". Jak to zwykle bywa z tradycyjnymi daniami, zależnie od kucharza szczegóły przepisu mogą się trochę różnić. Ja trzymałam się podstawowych zasad, dodając trochę od siebie. Zachęcam do eksperymentowania!


Marynata:

500 ml  czerwonego wytrawnego wina
50 ml koniaku
główka czosnku
świeży tymianek
1 szalotka
około 5 liści laurowych
sól & pieprz

1/1,5 kg kogut lub kurczak
plasterki boczku
2 marchewki
2 szalotki
około 8 pieczarek


Wymieszać składniki marynaty i umieścić w nich koguta. Marynować przez noc. Następnego dnia, na patelni rozpuścić masło i podsmażyć szalotki, pieczarki, marchewkę i boczek. Wlać część marynaty, poczekać aż odparuje. Na drugiej patelni podsmażyć koguta, gdy skórka zrobi się złota, przełożyć do formy do pieczenia, wrzucić warzywa i zalać pozostałą częścią marynaty. Piec przez około 1,5/2 godziny w 190 stopniach.


5 komentarzy:

  1. O tak, to prawdziwa klasyka - i danie doskonale na jesienno-zimowe chlody.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale narobiłaś mi "smaka" na kurę w winie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy nie próbowałam tej francuskiej klasyki, ale wygląda zachęcająco bardzo i smaku mi narobiłaś , o tak :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, wygląda strasznie smakowicie! I bardzo podoba mi się to drugie zdjęcie:))
    Pozdrawiam:)
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny blog i niesamowity post:) Muszę tu wpadać !

    OdpowiedzUsuń